sâmbătă, 14 septembrie 2013

interviul saptamanii



„La lotul naţional am jucat alături de Dănciulescu şi de Stoican”

reaminteşte Claudiu Donose, antrenor secund şi jucător al Partizanilor Bârnova




Cum de ai ajuns să evoluzi la Liga a V-a, fie şi la liderul uneia dintre serii, după o perioadă în care ai jucat la un nivel înalt?
   Într-adevăr, am jucat timp de patru ani, pe când aveam între 14 şi 18 ani, la loturile naţionale de juniori ale României, avându-i ca antrenori pe fostul preşedinte al CSMS Iaşi Grigore Sichitiu şi pe Ion Pârcălab. Chiar am fost impresionat de calităţile domnului Sichitiu, despre care nu se spune deloc degeaba că a lucrat cu Mircea Lucescu. La juniorii Politehnicii am jucat la grupa condusă de profesorul Dumitru Romilă, deşi m-am pregătit destul de mult şi cu formaţia cu doi ani mai mare care în 1993 a câştigat titlul naţional la juniori I, antrenată de Mihai Dănilă şi Marian Moldovan.

Şi cum de ai putut fi convins să joci la Liga a V-a?
   Pentru că am constatat că se vrea mai mult decât în alte părţi, şi nu doar vorba, ci şi cu fapta. Apoi mi-am dorit să-mi închei cariera cu fruntea sus, pe un trend ascedent, adică cu o promovare în Divizia D. Nu în ultimul rând, un fotbal o dată pe săptămână este binevenit pentru sănătate, astfel că această iniţiativă a bârnovenilor de a-şi da copiii la sport în general nu este decât de lăudat.

Cum te simţi la 37 de ani pe teren, deoarece anii au trecut?
   Văd partea plină a paharului. Voi alerga şi eu cât voi mai putea, iar faptul că am un bagaj de cunoştinţe tehnice mă motivează să nu mă opresc încă. O jumătate de oră pe finalul meciului, pentru a conserva un rezultat şi a ţine de minge, nu poate fi pentru mine un efort extraordinar. Voi fi însă realist şi când voi simţi că nu mai pot sigur mă voi opri. Sper s-o şi fac la timp. Oricum, la ce se joacă acum chiar prin Divizia D fac faţă fără probleme în acea jumătate de oră pe final.

Cum vezi iniţiativa de a readuce această formaţie cu bârnoveni pe unul dintre terenurile din comuna Bârnova?
   O normalitate, trebuie găsit şi amenajat un teren pentru a evolua cât mai curând aici, printre consătenii noştri, deoarece nu vor fi probleme cu omologarea nici măcar la Liga a IV-a, darămi-te la a V-a.

A consemnat LIVIU SUCEVEANU (redactor la Radio Iasi şi la Evenimentul Regional al Moldovei)