sâmbătă, 7 decembrie 2013

interviul saptamanii

„Partizanii au valoare să calce pe urmele Avântului Bârsana”

a declarat stoperul bârnovean Ionuţ (Rizzo) Diţă

Cum a ajuns la tine vestea că la Bârnova va apărea o echipă ce va trage la promovare chiar din primul sezon?
  Am aflat probabil despre înfiinţarea Partizanilor printre primii, acesta fiind marele vis al lui Bogdan Rotaru. Intenţia era mai veche şi m-am bucurat imediat, deoarece mi-am dat seama repede că se doreşte ceva cu adevărat serios, cum nu a mai existat în comuna Bârnova. Sigur, de la stadiul de intenţie până la apariţia propriu-zisă a durat ceva timp, dar chiar start mi-am spus că voi fi alături de el, realizând clar că doar împreună pot face un salt valoric. Iar sezonul de toamnă mi-a confirmat aşteptările, Partizanii Bârnova fiind o experienţă plăcută nu doar pentru noi, ci şi pentru adversari, care deseori ne-au felicitat după meciuri, dorindu-ne totodată succes în continuare.

Cum ai perceput gândul atacării promovării în Divizia D?
  Ştiam de obiectiv chiar de la început, când nu cunoaşteam foarte bine componenţa Seriei I. Dar, indiferent de grupa în care am fi fost repartizaţi, tot am fi luptat pentru urcarea în liga superioară.

S-a încheiat seria de meciuri din campionat, iar acum începe parcursul din a doua întrecere internă, Cupa României. Unde îi vezi ajunşi pe „partizani”?
    Ne dorim să promovăm cât mai sus, iar gândul că la un moment vom ajunge să jucăm pe Arena Naţională, un stadion de peste 60.000 de locuri, împotriva Stelei, nu este chiar departe de mine. Mă gândesc cu admiraţie la performanţa din acest an a Avântului Bârsana, care a întânit campioana ţării în şaisprezecimile de finală. Nu ştiu dacă chiar din prima ediţie, deşi trei feze putem depăşi în orice condiţii. Doar să nu dăm de Rapid Dumeşti ori de Viitorul Tg.Frumos.

Cum apreciezi experienţa din cele şase luni la Partizanii Bârnova?
    Unică, şi nu doar pentru mine, ci pentru aproape întreg colectivul, care nu a mai jucat la acest nivel. Cine ar fi putut crede în vară că vom fi ajuns liderul campionatului?

Care sunt atu-urile Partizanilor?
   Atmosfera din echipă şi din jurul ei, devenind deja ca o familie, experienţa unui Roti sau a lui Claudiu Donose, seriozitatea şi dorinţa de afirmare a tinerilor şi nu în ultimul rând dragostea adevărată pentru Bârnova.


A consemnat LIVIU SUCEVEANU (redactor la Radio Iași şi la Evenimentul Regional al Moldovei)